سفارش تبلیغ
صبا ویژن






پانی بلاگ

 

دوستان به نظره شما دو عکسه بالایی می تونه ماله سین کارا باشه من کاملا مطمیان نیستم

 

ولی احتمال زیاد خوده سین کارا هستش

اینم ری بدون ماسک

اگر باز هم عکس خواستید توی نظرات بخش اعلام کنید...


نوشته شده در یادداشت ثابت - جمعه 91/2/2ساعت 11:45 صبح توسط علیرضا پانی نظرات ( ) |

معرفی اجمالی

نام تجاری : wwe

نوع : عمومی

زمینه فعالیت : کشتی کج – ورزشی – سرگرمی

تاریخ تاسیس : 1952

موسس : roderick mcmahon – toots mondt

دفتر اصلی  stamford – connecticut (u.s

هیئت مدیره : vince mcmahon – george barrios – john laurinaitis – stephanie mcmahon

مالک : vince mcmahon

تعداد کارمندان : 585 نفر

wwe ( که در گذشته به نام capitol wrestling corporation – titan sports -

world wrestling federation – world wrestling federation entertainment

world wrestling entertainment و wwe شناخته می شد ) یک کمپانی آمریکایی سرگرمی تجاری – عمومی می باشد که مسابقات کشتی کج را برگزار می کند . همچنین این کمپانی در زمینه های محصولات فیلم و موسیقی هم فعالیت دارد و این محصولات را به مردم عرضه میکند  ( از جمله home video ها و theme song ها )

این کمپانی در حال حاضر با 13 میلیون بیننده در آمریکا و پخش مسابقات با 30 زبان در بیش از 145 کشور ، بزرگترین کمپانی کشتی کج دنیا می باشد .

آقای vince mcMahon مالک و رئیس ( اصطلاحا chair man ) کمپانی می باشد . خانواده مکمن  ( وینس مکمن و همسرش لیندا مکمن و فرزندانشان شین مکمن و استیفانی مکمن ) تقریبا 70 % از بهره اقتصادی و 96 % حق رای در کمپانی دارند . دو دفتر اصلی آن در stamford و connecticut واقع است و همچنین در لس آنجلس و نیویورک و لندن و توکیو و سیدنی هم دفاتر و نمایندگی هایی دارد .

کمپانی در ابتدا در سال 1952 با نام capitol wrestling corporation شروع به کار کرد . سپس به wwwf یا همان world wide wrestling federation و بعد از آن به wwf یا همان world wretling federation به معنی فدراسیون جهانی کشتی تغییر نام داد . در سال 1982 پس از فروخته شدن به مکمن ، world wrestling federation entertainment نام گرفت و سرانجام در سال 2002 ، world wrestling entertainment نام گرفت .

CAPITOL WRESTLING CORPORATION

roderick james “jess” mcMahon کسی بود که در زمینه بوکس فعالیت داشت . در سال 1926 زمانی که با tex rickard کار می کرد شروع کرد به ارتقا دادن بوکس در Garden ( واقع در نیویورک ) . اولین مسابقه ای که برگزار شد یک بازی بر سر قهرمانی light-heavyweight championship بین jack delaney و paul berlen bach بود .

چند سال قبل تر حدودا سال 1920 ، joseph raymond ” toots ” mondt یک دوره مسابقات کشتی کج که به slam bang western style wrestling معروف بود ساخته بود .

کشتی کج در ابتدا مانند کشتی سنتی بود و بیشتر ، کشتی گیران سرشاخ می شدند و نهایتا همدیگه رو slam می کردند که خیلی برای مردم خسته کننده بود . سپس mondt برای جذاب تر شدن آن نوع جدیدی از کشتی کج را با اضافه کردن بعضی از فنون بوکس و سبک آزاد و lumber-camp fighting و free style به وجود آورد . سپس کشتی گیری به نام Ed lewis و منیجرش billy sandow را آورد و بعد از آن با تعداد زیادی از کشتی گیران قرارداد بست .

پس از موفقیت های فراوان بالاخره اختلاف بر سر قدرت باعث از هم پاشی آن شد .

mondt با کسانی مثل jack curley در نیو یورک شروع به همکاری کرد . وقتی curley داشت از دنیا می رفت ، mondt تصمیم گرفت تا مسئولیت New York wrestling را با کمک jess mcmahon بر عهده بگیرد .

raymond mondt و roderick jess mcmahon با کمک یکدیگر capitol wrestling corporation یا همان CWC را تاسیس کردند . cwc در سال 1953 به اتحادیه کشتی ملی ( NWA ) یا همان   national wrestling alliance پیوست . در سال 1954 ، rai fabiani یکی از دستیاران mondt ، وینسنت مکمن را جایگزین پدرش رودریک جس مکمن کرد . وینس و mondt یک زوج موفق بودند طی یک مدت کوتاه آنها تقریبا 70 % از سهام NWA را گرفتند و خلاصه دوران موفقی را با هم گذراندند .

WORLD WIDE WRESTLING FEDERATION

در آن زمان ( NWA ( 1963 قهرمان بلامنازه ای به نام ” nature boy ” buddy rogers داشت که کمربند NWA world heavy weight champion را در اختیار داشت . mondt و mcmahon هم دوست داشتند که او همچنان قهرمان بماند اما او در 24 ژانویه 1963 در تورنتو کانادا کمربند خودش رو به lou thesz باخت که این منجر به این شد که mondt – mcmahon و cwc از NWA با حالت اعتراض جدا شوند و WORLD WIDE WRESTLING FEDERATION یا همان wwwf را راه اندازی کنند .

در آوریل همان سال بادی روجرز با پشت سر گذاشتن یک تورنومنت در ریو دو ژانیروی آرژانتین قهرمان جدید wwwf world championship شد . یک ماه بعد در 17 می 1963 به خاطر حمله قبلی که قبل از مسابقه داشت ، کمربندش را به bruno sammartino باخت .

mondt در اواخر دهه 60 کمپانی را ترک کرد و وینس به تنهایی در راس قرار گرفت .

در مارچ 1979 ، wwwf به ( wwf ( world wrestling federation تغییر نام پیدا کرد . البته تغییر نام فقط برای بهتر شدن نام بود و مالکیت و پرسنل اداری همچنان بدون تغییر ماندند .

WORLD WRESTLING FEDERATION

vincent k.mcmahon فرزند vincent j.mcmahon در سال 1980 ، Titan sports را تاسیس کرد و در سال 1982 هم cwc را از پدرش خرید .

wwf تنها کمپانی بزرگ آن زمان نبود و AWA هم از مدتها قبل یکی از مهم ترین کمپانی های عضو NWA بود .

در آن زمان همه کمپانی ها در حال رقابت با wwf بودند زیرا wwf شو ( show ) های خودش را در سرتاسر آمریکا پخش می کرد و همچنین اقداماتی از جمله وارد کردن تبلیغات به کشتی کج و قرار داد های تلویزیونی و فروش نوار های ویدئویی هم داشت که این باعث نارضایتی دیگر کمپانی ها شده بود .

Hulk Hogan یک چهره شناخته شده ملی بود که کمتر کشتی گیری چنین وضعیتی را داشت و همین هم دلیل قرار داد بستن مکمن با او بود . پس از او بزرگان دیگری مثل roddy piper  – andre the giant  -  jimmy snuka  -  Don muraco  -  greg valentine  -  ricky steamboat  و البته Iron sheik ( حسین خسرو وزیری ) به کمپانی آمدند اما همچنان این هوگان بود که بزرگترین ستاره کمپانی بود .

با بوجود آمدن wrestlemania تحول عظیمی رخ داد . رسلمنیا یک پی پر ویو بود که مکمن آن را به مهم ترین مسابقه سال تبدیل کرده بود .

عصر طلایی

وینس معتقد بود که کشتی کج باید یک سرگرمی ورزشی باشد درست بر خلاف پدرش که معتقد بود باید کشتی واقعی باشد و هیچ گونه نمایشی در آن نباشد .

رسلمنیای اصلی در سال 1985 برگزار شد که یک موفقیت بزرگ برای وینس به حساب می آمد

wwf توانست در آمد بسیار بالایی با وینس مکمن و البته قهرمان آمریکایی محبوب مردم یعنی هالک هوگان به دست آورد . خیلی ها این دوره را عصر طلایی کشتی کج می دانند .

معرفی saturday night’s main event در NBC در اواسط سال 1985 باعث شد که کشتی کج در شبکه های تلویزیونی پخش شود .

در سال 1987 مهمترین اتفاق کشتی کج در دهه 80 اتفاق افتاد و آن هم برگزاری رسلمنیا 3 بود

جایی که در مین ایونت آن شب قهرمان ” هالک هوگان ” در برابر غول دنیای کشتی کج یعنی andre the giant قرار گرفت .

33 میلیون نفر این مسابقه را دیدند و این همچنان رکورد پر بیننده ترین مسابقه کشتی کج می باشد .

نسل جدید

در سال 1994 کمپانی با مشکلات زیادی از جمله مشکلات مالی روبرو شد و مکمن مجبور بود خیلی از کشتی گیران و کارمندان خودش را بیرون کند و این باعث شد که اکثر کشتی گیران به سمت world championship wrestling یا همان wcw بروند ( بین سال های 1994 تا 1997 )

در این دوره کمپانی سعی کرد نسل جدیدی از کشتی گیران را با آوردن کسانی مثل Diesel – shawn michaels – razor ramon – bret hart و البته آندرتیکر ، به وجود آورد . کمپانی سعی کرد روی این ها و جوان های با استعداد دیگر سرمایه گذاری کند و آن ها را به کسان بزرگی مثل هالک هوگان یا رندی سویج تبدیل کند .

monday night wars

در سال 1993 کمپانی نوع جدیدی از برنامه های تلویزیونی را با نام wwf monday night Raw به وجود آورد . پس از یک موفقیت در این زمینه ، در سال 1995 ، wcw هم تصمیم گرفت در همان دوشنبه ها شوی تلویزیونی wcw monday nitro را برگزار کند . این دو شو ( show ) تا اواسط سال 1996 رقابت نزدیکی داشتند اما تقریبا تا دو سال بعد از آن ، wcw خیلی موفق تر عمل کرد و دلیل آن هم آوردن سوپراستارانی مثل هالک هوگان و اسکات هال و کوین نش بود .

—————————————————————————————————–

the Attitude Era

در اواسط دهه 90 با توسعه و گسترش انواع مسابقات ، نگرش جدیدی در کشتی کج به وجود آمد . در این زمان بود که تماشاچیان با دو نوع چهره ، چهره خوب ( فیس ) و چهره بد ( هیل ) در کشتی کج روبرو شدند و در کل انقلاب جدیدی در زمینه ورزش سرگرمی به وجود آمد .

سال 1997 بد ترین دوران wwf از لحاظ کمبود درآمد و کم شدن تماشاچیان و عقب افتادن از wcw بود . بین سال های 1996 و 1997 ، wwf اکثر سوپر استاران خود را از جمله razor ramon یا همان scott hall  و  Diesel یا همان  kevin nash و  psycho sid یا همان sid eudy  و rick rude را از دست داد و همگی به wcw رفتند . wwf هم تصمیم گرفت بعضی از سوپراستاران سابق wcw را جایگزین آن ها کند . مثل stone cold stive austin – vader – brian pillman – farooq و البته mankind یا همان mick foley

در آن زمان wwf حاضر بود برای برگشتن به شهرت و شکوه گذشته خودش ، قرار داد های گران قیمت هم ببندد و همین امر موجب انتقاد Erick Bischoff مدیر wcw به wwf شده بود . وینس می خواست monday night wars رو خیلی جذاب تر و بهتر از monday nitro کند .

مکمن موفق شد از رفتن برت هارت به wcw جلوگیری کند و او را نگه دارد و سعی کرد یک درگیری بین برت هارت و استون کلد به وجود آورد .

در غیاب هارت و بعد از  رسلمنیا 12 ، استون کلد به چهره محبوب مردم تبدیل شد و خیلی زود توانست در king of the ring سال 1996 ، jake the snake roberts را شکست دهد .

در رسلمنیا 13 برت هارت موفق شد استون کلد را در یک مسابقه submission match شکست دهد و بعد از آن گروه hart foundation را راه اندازی کرد .

مکمن در آن زمان تمام سرمایه ی خود را روی برت هارت و استون کلد و شان مایکلز گذاشته بود و آن ها را با هم درگیر می کرد و در واقع در آن زمان کمپانی روی این سه نفر می چرخید . بالاخره بعد از مدتی طولانی برت هارت به چهره heel تبدیل شد و استون کلد دوباره چهره محبوب مردم شد ( یکی از دلایل آن هم کانادایی بودن برت هارت و ضد آمریکایی بودن او بود )

در آن زمان گروه هایی به وجود آمد . rocky maivia به گروه nation of domination پیوست و به یک چهره هیل تبدیل شد . شان مایکلز هم به همراه تریپل اچ ( و چاینا ) گروه D-generation-X را راه انداختند .

بازی hell in a cell شان مایکلز و آندرتیکر باعث شد که جنگ قدرت بین این دو نفر بیفتد .

تا ژانویه سال 1998 مکمن سعی کرد با وارد کردن حاشیه ها به کشتی کج و خشن تر کردن مسابقات و تبلیغات تلویزیونی ، با wcw رقابت کند . در آن زمان مکمن سعی کرد خودش را به یک دیکتاتور زورگو که فقط حرف حرف خودش است تبدیل کند و با درگیری که با استون کلد داشت ، خودش را منفور تر و استون کلد را محبوب تر از گذشته کرد . در این جا بود که درگیری استون کلد و مکمن آغاز شد و البته در آن زمان D-generation-X هم با استون کلد درگیر بودند (اشاره به بازی شان مایکلز و استون کلد در رسلمنیا 14 و جریاناتی که مایک تایسون بوجود آورد)

پس از مدتها رقابتی که شو های دوشنبه شب wwf و wcw داشتند ، بالاخره wwf توانست پیشی بگیرد . با گسترده تر شدن مسابقات ، گسترش انواع مسابقات و قوانینی که برای هر کدام از مسابقات تعیین شد ، wwf پیشرفت زیادی کرد .

مسابقاتی مثل بازی hell in a cell آندرتیکر در برابر منکایند ( میک فولی ) و درگیری های آندرتیکر و کین کمک زیادی به پیشرفت wwf کرد . خیلی از کشتی گیران مثل کریس جریکو ، کریس بنوا ، ادی گوئررو و دین مالنکو از wcw درفت شدند و بعضی هم در هر دو کمپانی فعالیت می کردند . کسانی مثل کورت انگل ( دارنده مدال طلای المپیک ) ،( the Rock ( rocky maivia و mankind خیلی عالی کار کردند و توانستند مین ایونت های مسابقات را بگیرند .

——————————————————————————————————

پیشرفت در بیزینس و تجارت

پس از موفقیت wwf در کشتی کج ، کمپانی پیشرفت زیادی در تجارت هم داشت . در این دوره کمپانی به world wrestling federation entertainment تغییر نام داد و در 19 اکتبر 1999 به یک کمپانی تجاری – عمومی تبدیل شد . همچنین در این دوره کمپانی شروع به تاسیس باشگاه و تولید فیلم و انتشار کتاب کرد .

——————————————————————————————————

SmackDown

کمپانی در 29 آوریل 1999 برنامه ویژه ای به نام smackDown طراحی کرد که مسابقاتش پنج شنبه شب ها پخش می شد و از آگوست 1999 به یک سریال هفتگی تبدیل شده بود . این show نیز در رقابتی که با wcw داشت ، توانست ریتینگ بالاتری نسبت به wcw thunder کسب کند .

——————————————————————————————————

the XFL

در سال 2000 کمپانی اعلام کرد که قرار است یک لیگ فوتبال حرفه ای به نام XFL با کمک شبکه تلویزیونی NBC شکل بگیرد . در اوایل شکل گیری این لیگ طرفداران بسیاری را به خود جذب کرد و ریتینگ بالایی را به خود اختصاص داد اما خیلی زود ریتینگ آن پایین آمد و دیگر هیچ طرفدار و بیننده ای نداشت ( یکی از مسابقات آن رکورد کم بیننده ترین و پایین ترین ریتینگ را در طول تاریخ تلویزیون آمریکا زد! ) . NBC خیلی زود و پس از یک فصل از این کار کنار کشید . مکمن می خواست خودش به تنهایی کار را ادامه دهد ولی وقتی دید  که نمی تواند با UPN قرارداد ببندد ، XFL را تعطیل کرد .

——————————————————————————————————

اضافه شدن WCW و ECW

wcw را برای فروش گذاشتند . در ابتدا  Erick Bischoff  می خواست آن را به صورت کامل خریداری کند اما در مارچ 2001 ، wwf entertainment آن را با قیمتی حدود 7 میلیون دلار از AOL Time Warner خریداری کرد . سپس در سال 2003 ، extreme championship wrestling یا همان ECW را خرید . با این خریداری wwf به بزرگترین کمپانی کشتی کج دنیا تبدیل شد .

——————————————————————————————————

WORLD WRESTLING ENTERTAINMENT

در مارچ 2002 تقریبا دو ماه قبل از اینکه نام تغییر کند ، تصمیم گرفته شد که wwe از دو قسمت اصلی Raw و SmackDown تشکیل شود . همچنین در 26 می 2006 ، کمپانی اعلام کرد که ECW نیز که از زیر مجموعه های کمپانی بوده است از این به بعد مانند راو و اسمکدان یک برند کمپانی خواهد بود . ECW سه شنبه ها برگزار می شد و در 16 فوریه 2010 برای همیشه بسته شد .

——————————————————————————————————

name dispute

در آن زمان کنپانی دیگری هم به نام world wide fund وجود داشت که که قاعدتا مخفف آن هم wwf می شد و مشکلاتی را به وجود می آورد . بنابراین کمپانی از world wrestling federation به world wrestling entertainment تغییر نام داد و همه چیز های خود از محصولات خود گرفته تا آدرس سایت خود را به wwe تغییر داد و این نام به صورت رسمی اعلام شد .

——————————————————————————————————

شبکه های تلویزیونی

در اواخر سال 2005 wwe Raw بعد از 5 سال در TNN ( الان spike TV ) به خانه اصلیش یعنی شبکه USA برگشت . در سال 2006 طبق قرار دادی که با NBC بستند ، شنبه ها saturday night’s main event را برگزار می کردند ( بعد از 13 سال ) . در سال 2007 اعلام شد که wwe می خواهد یک کمپانی بین المللی باشد و علاوه بر دفاتری که در لندن و تورنتوی کانادا دارد ، دفتر بین المللی جدیدی در سیدنی استرالیا نیز تاسیس خواهد شد . از سال 2008 به بعد تمام مسابقات wwe از جمله show ها و ppv ها با کیفیت بالا HD از تلویزیون پخش می شود .

——————————————————————————————————

wwe universe و تغییر در برنامه ریزی

در 19 نوامبر 2008 ، wwe شبکه اجتماعی آنلاین wwe universe را راه اندازی کرد . سایت ها ، وبلاگ ها ، فروم ها و دیگر مسائل مربوط به طرفداران راه اندازی شد .

در 19 دسامبر 2008 اعلام شد که wwe و WGN America برای تاسیس یک شوی هفتگی یک ساعته به نام wwe super stars به توافق رسیده اند . در 16 آوریل 2009 این شو بر روی آنتن رفت . superstars هم یکی از برند های کمپانی به حساب می آید .

در دوم فوریه 2010 اعلام شد که از 23 فوریه ، برند جدیدی به نام wwe NXT جایگزین ECW خواهد شد .

در 7 آوریل 2011 نام کمپانی به صورت رسمی از world wrestling entertainment به WWE تغییر پیدا کرد ( برای ساده تر شدن نام و همچنین از لحاظ تجاری ، شو های تلویزیونی ، برنامه های زنده ، محصولات فیلم و . . . )

جدید ترین برنامه ای هم که به کمپانی اضافه شده wwe tough enough می باشد .

——————————————————————————————————

کمپانی علاوه بر کشتی کج در زمینه های دیگری هم فعالیت داشته و دارد که به برخی از آنها اشاره می کنم :

1- شرکت های بازی سازی THQ – Acclaim – Mattel : در زمینه بازی های ویدئویی

2- the World که قبلا به wwf New York معروف بود : یک رستوران و فروشگاه(از 1999 تا 2003)

3- world body building federation : در زمینه بدن سازی و برنامه های تلویزیونی و چاپ مجله ( از 1990 تا 1992 )

4- the XFL : یک لیگ فوتبال حرفه ای با پخش تلویزیونی از شبکه های NBC – UPN و TNN از سال 2000 تا 2001

5- wwe studios : برای ساخت فیلم که قبلا به wwe films معروف بود و از سال 2002 شروع به کار کرده

6- wwe Niagara falls : یک موسسه تفریحی سرگرمی واقع در ontario کانادا نزدیک به آبشار نیاگارا که متعلق به wwe می باشد . این موسسه آگوست 2002 راه اندازی شد .

7- wwe music group : موسسه ای که آلبوم هایی از آهنگ ها و تم های ورودی کشتی کج کاران  می سازد .

8- wwe home video : موسسه ای که DVD هایی از پی پر ویو ها و مسابقات کشتی کج و البته بیوگرافی سوپراستاران کشتی کج می سازد .

9- wwe books : در زمینه چاپ کتاب

10- wwe kids : وب سایتی که برای کودکان طراحی شده ( تاسیس در 15 آوریل 2008 )

—————————————————————————————————–

خب دوستان ، این هم تاریخچه عظیم کشتی کج و کمپانی wwe که البته در هیچ وبلاگ دیگری به این کاملی پیدا نمی شود . شک نکنید !

 


نوشته شده در یادداشت ثابت - جمعه 91/2/2ساعت 11:41 صبح توسط علیرضا پانی نظرات ( ) |

http://www.todaysfast.com/wp-content/uploads/2010/08/Kane-And-Undertaker-Most-Oldest-Rivals-Back-To-WWE-AGain.jpg


Undertaker دارای یک سابقه ی افسانه ای و فوق العاده می باشد , وی جزو برترین سوپراستارهای تمامی عصر ProWrestling می باشد , او مسابقات تاریخی و به یاد ماندنی فراوانی را انجام داده , و همچنین رقابت های زیادی با بسیاری از سوپراستارهای مختلف داشته اما شاید برترین , کلاسیک ترین و به یاد ماندنی ترین رقابت او , درگیری هایش با برادر کوچکش Kane باشد .

http://images.persianblog.ir/366325_uuBTWEUp.gif


تاریخچه ی روابط دو برادر

Undertaker و Kane با هم رقابت های فراوانی داشته اند و انواع مسابقات را در زمان های مختلف تجربه کرده اند , در کل شاید متفاوت ترین روابط را در تاریخ ProWrestling داشته باشند , بهترین و نزدیک ترین دوستان و همچنین بدترین و بی رحم ترین دشمنان , گاهی عشق برادرانه و گاهی نفرت , با توجه به این مسائل , برای آخرین مسابقه ی Undertaker هیچ کس شایسته تر از Kane نیست , یک پایان بزرگ برای طولانی ترین و کلاسیک ترین استوری لاین تاریخ WWE بسیار هوشمندانه می باشد .


آخرین حریف , سخت ترین انتخاب

شاید از هر نظر که حساب کنیم , Kane بهترین حریف برای آخرین مسابقه ی Undertaker می باشد , هیچکس به اندازه ی Kane تجربه ی مسابقه دادن با Taker را ندارد , او می تواند به بهترین شکل مسابقه را پیش ببرد , هردو نفر دارای استایل یکسانی می باشند و به نوعی مانند همزاد می مانند , تقریبا هم وزن , شباهت های فراوان در چهره , فنون و حتی اخلاق , چنین مسابقه ای می تواند عالی باشد .


برادر برتر کیست ؟ مردی از تبار جهنم یا مردی از جنس تاریکی ؟

رویارویی آخر همه چیز را مشخص می کند , که واقعا" کدام برادر برتر می باشد ؟ , Kane و Undertaker بارها در مقابل هم مبارزه کرده اند و نتایج مختلف زیادی به وجود آمده است , پیروزی های Taker در Wrestlemania و همچنین پیروزی های پی در پی Kane در سال 2010 , گویای این می باشد که هیچوقت هیچکدم دارای برتری فراوانی نسبت به دیگری نبوده است , این که اینبار Kane با یکی از بهترین فرم هایش و برای سومین بار به مصاف Streak می رود , بسیار جذاب خواهد بود .


پایان بزرگ

Undertaker در دوره های مختلف و حتی شخصیت های مختلف با Kane سروکار داشته , چه به عنوان حریف و چه به عنوان یار و Tag Team , و همچنین او کسی بود که به Kane کمک کرد تا دورانش را به عنوان یک استار Top و مطرح در WWE آغاز کند , و حالا نوبت Kane می باشد تا به برادر بزرگش کمک کند تا با یکی از بهترین و رویایی ترین مسابقات تاریخ , عصر خودش را تمام کند .


Undertaker و Kane , انواع رقابت ها و مسابقات

این دو برادر , دارای نکات خاص دیگری هم می باشند , آنها در عنوان مسابقات و قوانین مختلف با هم مسابقه داده اند , برای نمونه , Hell In A Cell , Casket Match و همچنین Inferno Match که حتی بنیانگذارش بودند , اگر رویارویی نهایی یکی از این مسابقات باشد می تواند یک حس نوستالژیک بسیار لذت بخش را برای هواداران کلاسیک WWE و دو برادر ایجاد کند .


Streak افسانه ای Undertaker دوباره مورد هدف قرار می گیرد

Undertaker صاحب برترین و افسانه ای ترین رکورد تاریخ ProWrestling می باشد , او در مهمترین PPV سال در تمامی جهان ProWrestling , یعنی Wrestlemania شکست ناپذیر می باشد , و حالا اگر قرار باشد Streak هه او برای آخرین بار مقابل برادرش باشد , این بسیار درام و معنی دار خواهد شد , شاید شاهد یکی از غیرقابل پیش بینی ترین و پربیننده ترین مسابقات تاریخ باشیم .


و Wrestlemania

رویارویی Kane و Undertaker , دو تن از خاص ترین سوپراستار ها و همچنین به نوعی برترین سنگین وزن های تاریخ ProWrestling آن هم در مهمترین رینگ جهان , دو افسانه ی جاودان برای آخرین بار به مبارزه خواهند پرداخت .



نظر شما چیست؟

 

نوشته شده در یادداشت ثابت - جمعه 91/2/2ساعت 11:39 صبح توسط علیرضا پانی نظرات ( ) |

الیمینیشن چمبر یکی از اوناع مسابقات دبلیو دبلیو ای هست که کمپانی برگزار کردن اون رو از سال 2002 شروع کرد .این مسابقه سومین نوعی از مسابقات دبلیو دبلیو ای بود که در یک نو قفس انجام می شد .اولین مسابقه ای که در درون قفس بود .نوع "استیل کیج " بود .بعد از اون بود که در آتیتود ارا اولین مسابقه هل این ا سل رو بین شاون مایکلز و آندر تیکر دیدیم.اما در 2002 کمپانی دبلیو دبلیو ای اعلام کرد که مسابقه چمبر قرار است برگزار شو د.الیمینیشن چمبر فعلی توسط توسط جیسون رابینسون طراحی شد در کولورادو اسپرینگیز ساخته شد.و در اون از دو مایل زنجیر استفاده شد .و هزینه ای برابر 250000 دلار برای دبلیو دبلیو ای در بر داشت .تریپل اچ و کریس جریکو بیشترین حضور رو در چمبر ها دارند (تریپل اچ با 6 حضور بیشترین حضور در یک چمبر رو دارد)
در کل تاریخ به جز 3 چمبر (2 تا در نو وی اوت 2008 و یکی در الیمینیشن چمبر 2011 ) در پایان نامبر وان کانتدر برای قهرمانی جهان در رسلمنیا رو مشخص کردند که با پیروزی های تریپل اچ و آندر تیکر در نو وی اوت 2008 و پیروزی جان سینا در چمبر 2011 مشخص شدند.


اولین مسابقه الیمنیشن چمبر در 17 نوامبر 2002 انجام شد که بر سر قهرمانی سنگین وزن تریپل اچ انجام شد

در آغاز کار بیشاف هست که با خنده و در میان تشویق تماشاچیان وارد مدیسون اسکوئر گاردن میشه و تو سازه المینیشن قدم می گذاره .ابتدا راجب اینکه خودش این نوع مچ رو ساخته و اینکه این نوع بازی برای محک زدن قهرمان سنگین وزن هست حرف می زنه 
او سپس وارد یکی از چمبر ها میشه و قوانین رو میگه.

بعد از اون اریک بیشاف باز هم با خنده خارج میشه استار ها نفر به نفر وارد میشن و البته شاخص ترین کسی که وارد میشه شاون مایکلز هست.او که بعد از یه مصدومیت چند سالی غایب بود 
این مسابقه که اولین مسابقه چمبر در تاریخ بود یکی از خشن ترین مسابقات چمبر به عقیده من بوده به طوریکه در 2 دقیقه اول اون هانتر پیشونیش باز میشه و دچار خونریزی میشه و همچنین دو بار افراد به شیشه چمبر ها کوبیده میشن و وارد چمبر های بسته میشن( شاون مایکلز و کریس جریکو ) و همچینین با پرش ون دم از بالای چمبر به روی هانتر باعث مصدومیت نسبتا شدیدی رو زانوی اون میشه .اما شاخص ترن اتفاق این مسابقه جدا از اولین مسابقه چمبر بودن اون حضور شاون مایکلز بعد از چند سال غیبت در میادین است .که در پایان با پین کردن هانتر به قهرمانی جهان می رسه.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

دومین مسابقه الیمینیشن چمبر :
این چمبر که تنها چمبر برگزار شده در تابستان است و اولین تجربه چمبر برای افرادی مثل رندی و گلدبرگ و کوین نش است که باز هم هانتر در اون به عنوان قهرمان جهان حضور دارد این مسابقه که به نظر من می تونه از زیبا ترین مسابقات کریر گلد برگ باشه .گلد برگ که واقعا نشون داد که آماده به چمبر قدم گذاشته و با حرک خودش "گلد برگ اسپییر "سه نفر از حاضرین این چمبر رو حذف می کنه و بعد به سراغ هانتر میره که با ریک فلیر و به عنوان عضوی از اولوشن به این چمبر وارد شده وقتی ریک فلیر از باز شدن چمبر هانتر جلوگیر می کنه گلد برگ خودش شیشه اون رو می شکنه و هانتر رو بیرون می کشه و شروع به کوبیدن اون به زنجیر ها می کنه اما وقتی برای اسپییر درون رینگ میره هانتر با پتکی که از ریک فلیر گرفته بود با یک ضربه به پشت گردنش شب خوب اون رو تموم می کنه و اولین بردش رو در تاریخ چمبر ها به دست می آورد.
اما کاره این چمبر در همین جا تموم نمی شه و به کمک ریک فلیر و رندی گلد برگ رو با 3 4 ضربه پتک و بعد دست بند زدن اون به زنجیر های چمبر کارش رو تمام می کندد.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------l

سومین چمبر تاریخ :
این چمبر که با سومین حضور متوالی هانتر به عنوان قهرمان جهان برکزار میشه واولین برگزاری چمبر در نیو یرز روولوشن هست پی پی وی به مدت 2 سال میزبان این مسابقه بود(2005/2006)این چمبر با حضور شاون مایکلز به عنوان اسپشال رفری انجام میشه این چمبر هم برای کریس بنوا و ادج و باتیستا اولین چمبرشون هست .و این چمبر در حالی برگزار میشه که رندی از اولوشن جدا شده و دیگر به عنوان عضوی از اولولشن در مسابقه شرکت نمی کنه . حضور شخصیت های خشنی مثل بنوا و هانتر با عث هر چه زیبا تر شدن این مسابقه میشه .مسابقه ای که باعث بازی مایکلز و ادج در رامبل میشه( وقته که مایکلز ادج رو به خاطر اعتراض هاش سوییت چین میوزیک می کنه.)
این اولین چمبر باتیستا از زیبا ترین مسابقات کریر او هم هست که چندین نفر رو حذف می کنه اما در آخر توسط رندی حذف می شود .این مسابقه هم با برد هانتر و جشن اوولوشن همراهه که در آخر هانتر با تیستا رو در آغوش می گیره.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

چهارمین چمبر تاریخ :
اولین چمبری بود که جان سینا در اون به عنوان قهرمان جهان حاضر شد .و همچنین اولین حضور کرت انگل رو هم در این مسابقه انجام شد 
این چمبر که سینا در اون به عنوان دبلیو دبلیو چمپ حضور داشت و در پایان اون هم با کش کردن ادج ( کیف مانی این د بنکی که در رسلمنیا 21 برده بود )همراه شد .و به نظر من این چمبر از بین چمبر ها هم بین زیبایی هم خشونت نمره پایینی رو میگیره و شاید تنها بازی زیبایی که در این چمبر می بینیم بازی مایکلز و انگل هست .ولی این بازی با همه اوصاف با برد سینا همراه میشه ولی بعد از اون مستر مک ماهون هست که وارد میشه و اعلام می کنه "این استار قصد کش کردن کیف مانی این د بنکشو داره " کش کردن ادج کمی به پایان این مسابقه هیجان می بخشه که البته این کش کردن کمی نسبت به کش کردن های دیگر بیشتر طول می کشه و سینا یک بار از اسپییر کیک –اوت می کنه.اما در پایان ادج به پیروزی می رسد و اولین بار قهرمان جهان می شود .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5 ام مین چمبر تاریخ:

این چمبر در پی پر ویو دیسمبر تو دیسمبر 2006 برگزار شد .و اولین و آخرین چمبر مستقل ای سی دبلیو محسوب میشه .این چمبر با صحبت های پاول هی مان شروع میشه و ما قوانین این مسا بقه رو می بینیم .در این چمبر طبق روال معمول هر 5 دقیقه یک استار وارد میشه اما علاوه بر آزاد شدن یک استار یک سلاح هم با او آزاد خواهد شد .چمبری که بر سر تایتل ای سی دبلیو چمپیونشیپ بیگ شو برگزار میشه که در اون دوره حکم براک لزنر رو برای پاول هی مان داشته و پاول هی مان حامی اصلی بیگ شو به نوعی در بردن این کمر بند بود .این چمبر از هارد*کور ترین چمبر های تاریخ هست و حضور افرادی مثل سی ام پانک آر وی دی و لشلی و البته تست و هاردکور هالی اون رو زیبا تر هم می کند .چمبری که با برد بابی لشلی به پایان می رسد .
فکت:نو وی اوت اولین پی پی وی بود که میزبان دو مسابقه الیمینیشن چمبر بود.و اولین چمبری که در نو وی اوت برگزار شد .در سال 2008 بود

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6 امین چمبر در تاریخ :

این چمبر که اولین چمبر مشترک دو برند ای سی دبلیو و اسمک دان بود در این چمبر برای اولین بار شاهد حضور افرادی مثل بیگ ددی وی در چمبر بود که اولین بار بر سر یک بازی ورلد چمپیونشیپ در رسلمنیا 24 برگزار شد که با برد تیکر همراه شد و او به مصاف ادج در رسلمنیا رفت و استریک خود رو به 16-0 رسوند و تیکر تونست با پین کردن با تیستا بردی که رو ورق براش پیش بینی می شد به دست بیاره 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
7 امین چمبر در تاریخ :

چمبری با شرایط یکسان اما برای برند راو برگزار شد و با برد هانتر به اتمام رسید بردی که باعث بازی رندی برابر سینا برابر هانتر در رسلمنیای 24 شکل بگیرد که از بازیهای خوب رسلمنیا بود.این چمبر شاهد اولین حضور استار فوق سنگین اوماگا بود .که آخرین چمبر این مرحوم هم بود.
فکت :در این بازی سه استار فقط در 2 دقیقه حذف شدند ( اوماگا جریکو و مایکلز)
فکت :در این بازی سه استار فقط در 2 دقیقه حذف شدند ( اوماگا جریکو و مایکلز)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8 امین چمبر تاریخ :

این چمبر که به نظر شخصی من بهترین عملکرد هانتر در یک چمبر بود که تونست عنوان قهرمانی دبلیو دبلیو ای رو از ادج بگیرد چمبری که درپین فال اولش جف هاردی تونست ادج رو پین کنه و حذف کنه(که بعد با دخالت ادج در چمبر بعدی همراه شد) .و حذف بیگ شو هم با کمک و همکاری تمام استار ها صورت گرفت که شروع اون با سورپلکس تیکر به بیگ شو از گوشه رینگ بود و بعد از اون هم پدیگیری هانتر و بعد سوانتان بامب جف هاردی رو از بالای چمبر دیدیم یکی از مواردی که این بازی رو خیلی زیبا می کنه این بود که اولین رویارویی تیکر و هانتر در یک چمبر بود .در پایان که این دو به هم رسیدند یک تومبستون رو از تیکر به هانتر دیدیم که نزدیک طناب بود و هانتر تونست با لمس کردن طناب به نوعی از باخت فرار کنه . پدیگیری هانتر به تیکر و
باعث برد اون شد.و دو نفر پایانی این چمبر ( هانترو تیکر) به نظر شخصی خودم بهترین دو فرد پایانی در یک چمبر بعد از هانتر و مایکلز در سورواویر سریز 2002 بودند 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
9 امین چمبر تاریخ 
این چمبر اولین تجربه چمبر برای افرادی مثل مایک ناکس بود .این چمبر که با ورود ناگهانی ادج و حمله به کو فی کینگستون از پشت آغاز شد( همان طور که در متن چمبر قبلی اشاره کردم).و ادج خودش رو جایگزین کوفی کرد و در مسابقات شرکت کرد . و در آغاز کار هم ری مستریو تلاش کرد که ادج رو از چمبر کوفی خارج کنه ولی موفق نبود.این مسابقه نسبت به بازی چمبری قبلی همان شب آن زیبایی رو نداشت ولی یکی از شاخص ترین لحظات اون همکاری سه نفره جریکو و میستریو و ادج برای حذف سینا بود .این جمبر که با برد ادج به اتمام رسید .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
10 مین چمبر:

این چمبر که در سنت لوییس هوم تاون رندی اورتون بر سر دبلیو دبلیو ای تایتل شیمس برگزار شد کمر بندی که او دو ماه قبل در تی ال سی 2009 برابر جان سینا بدست آورد .این چمبر که حضور نداشتن شاون مایکلز و به جای اون رندی حداقل من رو خیلی ناراحت کرد .که با یک اشتباه ساده مسابقه رو واگذار کرد .آغاز کردن این بازی بر عهده شیمس و کینگستون بود.و دو نفر پایانی رو هم هانتر که شیمس رو حذف کرده بود و سینا تشکیل دادند. این چمبر که با برد سینا( به وسیله اس تی اف ) به اتمام رسید و بعد با ورود وینس مک ماهون همراه شد .اون اعلام کرد که " آقای سینا بهت تبریک میگم .تو می ری به رسلمنیا ..اگر بتونی از قهرمانیت برابر این مرد دفاع کنی و بعد ورود باتیستا رو می بینیم که عده از جمله من رو در آرنا خوشحال کرد و عده ای هم او رو بوو کردند.مستر مک ماهون سینا رو مجبور کرد با وجود این که حتی نمی توانست رو پایش بایستد از عنوانش در برابر باتیستا دفاع کند .و باتستا تونست به سادگی و با یک باتیستا بامب سینا رو پین کرد و به قهرمانی رسید .
که بعدا وینس اعلام کرد که قضیه نوعی "بیزینس کانترتکت " بین وینس و باتیستا بوده که به باتیستا اجازه می داده هر قهرمانی که می خواد رو انتخاب کنه و برابر اون بازی داشته باشه.که به نوعی رفتار های قبلی باتیستا مثل بیرون اومدن از بازی کوالیفایینگ چمبر برابر سی ام پانگ در اسمکدان رو توجیه می کنه 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
11 مین چمبر:
این چمبر که بر سر قهرمانی تیکر انجام شد این چمبر با صحبت های سی ام پانک شروع شد .اون گفت که " اگر من این چمبر رو ببرم شما نباید ناراحت بشید بلکه باید در پوست خودتون نگنجید چون باید برد من رو در مقابل شما یک امتیاز در نظر بگیرین .چون اگر من شما رو شکست بدم ..در واقع شما رو نجات دادم ( اشاره به استرایت ادج سو ساییتی ) و بعد از اون به تیکر می گه تو باید از خدا بخوای که چمبرت باز نشه و گرنه مثل قبل کاری می کنم تپ اوت کنی ( اساره به بریکینگ پوینت2009 ) ..که دیگه حرفهای اون با ورود آر-تروت قطع می شه . اما سی ام پانک بعد از حذف تروت توسط ری میستریو حذف میشه و در در سه نفر پایانی هم جریکو و تیکر و موریسون باقی می مانند .که 2 نفر پایانی رو جریکو و تیکر تشکیل می دهند در حالی که تیکر پیش بینی می شد بازی رو برنده بشه . ما با دخالت شاون مایکلز در بازی مواجه شدیم و باعث برد کریس جریکو شد و دلیل اصلی بازی استریک ورسز کریر در رسلمنیا 26 بود

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

12 مین چمبر :


همان طور که می دانید تنها افرادی که تا به این چمبر عنوان قهرمانی خودشون رو دفاع کردن جان سینا و تریپل اچ بود ند که هانتر اولین بار این کار رو در سامر اسلم 2003 انجام داد . سینا هم این کار رو اولین بار در سال 2006 انجام داد . اما این چمبر تعداد این نفرات رو به سه نفر رسوند .این چمبر اولین چمبری بود که وید برت استار انگلیسی راستر اسمکدان در اون شرکت کرد .همچنین درو مکینا تایر هم برای اولین بار در این چمبر شرکت کرد .درو مکینتایر که به علت اخراج کلی کلی بسیار عصبانی بود بسیار عصبانی وارد چمبر شد . این چمبر یک شرکت کننده داشت که دو روز قبل از آن اخراج شد بود ( دالف زیگلر ) که توسط تدی لانگ بیگ شو جایگزین زیگلر شد
بیگ شو که به محض ورودش به چمبر برت رو بعد از کوباندن به زنجیر ها با یک ناک –اوت حذف کرد 
این چمبر بر سر قهرمانی سنگین وزن جهان ادج انجام شد که ادج دو ماه مانده به باز نشسنگی زود هنگامش به علت مصدومیت تونست یک نقطه مثبت دیگر هم به کارنامه خودش اضافه کنه و سومین نفری باشه که تایتل خودش رو در درون چمبر دفاع کنه
در این چمبر هم باز همکاری چند استار برای حذف بیگشو رو شاهد بودیم 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.13 مین چمبر 
این چمبر که بعد از مدتی برای تعیین نامبر وان کانتدر برای دبلیو دبلیو ای چمپیونشیپ انجام شد ( که در اختیار د میز بود ).این چمبر دومین حضور سی ام پانک به عنوان رهبر نکسس در یک پی پی وی بود .که به نوعی رقیب و رایوال اصلی پانک در این بازی رندی بود .در این چمبر دو رایوال دیگر ( موریسون و شیمس ) هم بودند .این بازی با مصدومیت پای دو استار همراه شد .و در این چمبر جان موریسون از زنجیر های چمبر بالا رفت و رو شیمس دایوینگ کرد که باعث حذف شیمس شد.و همچنین در این بازی چمبر پانک یک بار نیمه باز شد و باعث حذف سی ام پانک شد اما قبل از اینکه پانک از چمبر خارج شود .ای-میلی از جنرال منیجر مخفی رسید .که می گفت "باید به پانک یک فرصت دیگر داده شود.و پانک دو باره وارد چمبرش شد و وقتی دو باره وارد شد رندی رو حذف کرد. رندی که بعد یک آر کی او به سینا روی زمین خارجی رینگ به راحتی وارد جی تی اس شد و حذف گردید .این چمبر سینا و پانک رو به عنوان دو نفر پایان داشت که سینا با یک اتیتود ادجاستمنت به پانک رو زمین خارجی اون رو پین کرد و حریف میز در رسلمنیا شد .


 

نوشته شده در یادداشت ثابت - جمعه 91/2/2ساعت 11:38 صبح توسط علیرضا پانی نظرات ( ) |

الیمینیشن چمبر یکی از اوناع مسابقات دبلیو دبلیو ای هست که کمپانی برگزار کردن اون رو از سال 2002 شروع کرد .این مسابقه سومین نوعی از مسابقات دبلیو دبلیو ای بود که در یک نو قفس انجام می شد .اولین مسابقه ای که در درون قفس بود .نوع "استیل کیج " بود .بعد از اون بود که در آتیتود ارا اولین مسابقه هل این ا سل رو بین شاون مایکلز و آندر تیکر دیدیم.اما در 2002 کمپانی دبلیو دبلیو ای اعلام کرد که مسابقه چمبر قرار است برگزار شو د.الیمینیشن چمبر فعلی توسط توسط جیسون رابینسون طراحی شد در کولورادو اسپرینگیز ساخته شد.و در اون از دو مایل زنجیر استفاده شد .و هزینه ای برابر 250000 دلار برای دبلیو دبلیو ای در بر داشت .تریپل اچ و کریس جریکو بیشترین حضور رو در چمبر ها دارند (تریپل اچ با 6 حضور بیشترین حضور در یک چمبر رو دارد)
در کل تاریخ به جز 3 چمبر (2 تا در نو وی اوت 2008 و یکی در الیمینیشن چمبر 2011 ) در پایان نامبر وان کانتدر برای قهرمانی جهان در رسلمنیا رو مشخص کردند که با پیروزی های تریپل اچ و آندر تیکر در نو وی اوت 2008 و پیروزی جان سینا در چمبر 2011 مشخص شدند.



اولین مسابقه الیمنیشن چمبر در 17 نوامبر 2002 انجام شد که بر سر قهرمانی سنگین وزن تریپل اچ انجام شد

 

 



در این دو عکس مراحل آماده سازی آرنا رو برای مسابقه می بینیم


در آغاز کار بیشاف هست که با خنده و در میان تشویق تماشاچیان وارد مدیسون اسکوئر گاردن میشه و تو سازه المینیشن قدم می گذاره .ابتدا راجب اینکه خودش این نوع مچ رو ساخته و اینکه این نوع بازی برای محک زدن قهرمان سنگین وزن هست حرف می زنه
او سپس وارد یکی از چمبر ها میشه و قوانین رو میگه و هم زمان ما اون رو روی اسکرین هم می بینیم


بعد از اون اریک بیشاف باز هم با خنده خارج میشه استار ها نفر به نفر وارد میشن و البته شاخص ترین کسی که وارد میشه شاون مایکلز هست.او که بعد از یه مصدومیت چند سالی غایب بود
این مسابقه که اولین مسابقه چمبر در تاریخ بود یکی از خشن ترین مسابقات چمبر به عقیده من بوده به طوریکه در 2 دقیقه اول اون هانتر پیشونیش باز میشه و دچار خونریزی میشه و همچنین دو بار افراد به شیشه چمبر ها کوبیده میشن و وارد چمبر های بسته میشن( شاون مایکلز و کریس جریکو ) و همچینین با پرش ون دم از بالای چمبر به روی هانتر باعث مصدومیت نسبتا شدیدی رو زانوی اون میشه .اما شاخص ترن اتفاق این مسابقه جدا از اولین مسابقه چمبر بودن اون حضور شاون مایکلز بعد از چند سال غیبت در میادین است .که در پایان با پین کردن هانتر به قهرمانی جهان می رسه

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


  • دومین مسابقه الیمینیشن چمبر :

این چمبر که تنها چمبر برگزار شده در تابستان است و اولین تجربه چمبر برای افرادی مثل رندی و گلدبرگ و کوین نش است که باز هم هانتر در اون به عنوان قهرمان جهان حضور دارد این مسابقه که به نظر من می تونه از زیبا ترین مسابقات کریر گلد برگ باشه .گلد برگ که واقعا نشون داد که آماده به چمبر قدم گذاشته و با حرک خودش "گلد برگ اسپییر "سه نفر از حاضرین این چمبر رو حذف می کنه و بعد به سراغ هانتر میره که با ریک فلیر و به عنوان عضوی از اولوشن به این چمبر وارد شده وقتی ریک فلیر از باز شدن چمبر هانتر جلوگیر می کنه گلد برگ خودش شیشه اون رو می شکنه و هانتر رو بیرون می کشه و شروع به کوبیدن اون به زنجیر ها می کنه اما وقتی برای اسپییر درون رینگ میره هانتر با پتکی که از ریک فلیر گرفته بود با یک ضربه به پشت گردنش شب خوب اون رو تموم می کنه و اولین بردش رو در تاریخ چمبر ها به دست می آورد.
اما کاره این چمبر در همین جا تموم نمی شه و به کمک ریک فلیر و رندی گلد برگ رو با 3 4 ضربه پتک و بعد دست بند زدن اون به زنجیر های چمبر کارش رو تمام می کندد


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



  • سومین چمبر تاریخ :

این چمبر که با سومین حضور متوالی هانتر به عنوان قهرمان جهان برکزار میشه واولین برگزاری چمبر در نیو یرز روولوشن هست پی پی وی به مدت 2 سال میزبان این مسابقه بود(2005/2006)این چمبر با حضور شاون مایکلز به عنوان اسپشال رفری انجام میشه این چمبر هم برای کریس بنوا و ادج و باتیستا اولین چمبرشون هست .و این چمبر در حالی برگزار میشه که رندی از اولوشن جدا شده و دیگر به عنوان عضوی از اولولشن در مسابقه شرکت نمی کنه . حضور شخصیت های خشنی مثل بنوا و هانتر با عث هر چه زیبا تر شدن این مسابقه میشه .مسابقه ای که باعث بازی مایکلز و ادج در رامبل میشه( وقته که مایکلز ادج رو به خاطر اعتراض هاش سوییت چین میوزیک می کنه.)
این اولین چمبر باتیستا از زیبا ترین مسابقات کریر او هم هست که چندین نفر رو حذف می کنه اما در آخر توسط رندی حذف می شود .این مسابقه هم با برد هانتر و جشن اوولوشن همراهه که در آخر هانتر با تیستا رو در آغوش می گیره




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • چهارمین چمبر تاریخ :

اولین چمبری بود که جان سینا در اون به عنوان قهرمان جهان حاضر شد .و همچنین اولین حضور کرت انگل رو هم در این مسابقه انجام شد
این چمبر که سینا در اون به عنوان دبلیو دبلیو چمپ حضور داشت و در پایان اون هم با کش کردن ادج ( کیف مانی این د بنکی که در رسلمنیا 21 برده بود )همراه شد .و به نظر من این چمبر از بین چمبر ها هم بین زیبایی هم خشونت نمره پایینی رو میگیره و شاید تنها بازی زیبایی که در این چمبر می بینیم بازی مایکلز و انگل هست .ولی این بازی با همه اوصاف با برد سینا همراه میشه ولی بعد از اون مستر مک ماهون هست که وارد میشه و اعلام می کنه "این استار قصد کش کردن کیف مانی این د بنکشو داره " کش کردن ادج کمی به پایان این مسابقه هیجان می بخشه که البته این کش کردن کمی نسبت به کش کردن های دیگر بیشتر طول می کشه و سینا یک بار از اسپییر کیک –اوت می کنه.اما در پایان ادج به پیروزی می رسد و اولین بار قهرمان جهان می شود .



----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • 5 ام مین چمبر تاریخ:




این چمبر در پی پر ویو دیسمبر تو دیسمبر 2006 برگزار شد .و اولین و آخرین چمبر مستقل ای سی دبلیو محسوب میشه .این چمبر با صحبت های پاول هی مان شروع میشه و ما قوانین این مسا بقه رو می بینیم .در این چمبر طبق روال معمول هر 5 دقیقه یک استار وارد میشه اما علاوه بر آزاد شدن یک استار یک سلاح هم با او آزاد خواهد شد .چمبری که بر سر تایتل ای سی دبلیو چمپیونشیپ بیگ شو برگزار میشه که در اون دوره حکم براک لزنر رو برای پاول هی مان داشته و پاول هی مان حامی اصلی بیگ شو به نوعی در بردن این کمر بند بود .این چمبر از هارد*کور ترین چمبر های تاریخ هست و حضور افرادی مثل سی ام پانک آر وی دی و لشلی و البته تست و هاردکور هالی اون رو زیبا تر هم می کند .چمبری که با برد بابی لشلی به پایان می رسد .
فکت:نو وی اوت اولین پی پی وی بود که میزبان دو مسابقه الیمینیشن چمبر بود.و اولین چمبری که در نو وی اوت برگزار شد .در سال 2008 بود


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


  • 6 امین چمبر در تاریخ :


این چمبر که اولین چمبر مشترک دو برند ای سی دبلیو و اسمک دان بود در این چمبر برای اولین بار شاهد حضور افرادی مثل بیگ ددی وی در چمبر بود که اولین بار بر سر یک بازی ورلد چمپیونشیپ در رسلمنیا 24 برگزار شد که با برد تیکر همراه شد و او به مصاف ادج در رسلمنیا رفت و استریک خود رو به 16-0 رسوند و تیکر تونست با پین کردن با تیستا بردی که رو ورق براش پیش بینی می شد به دست بیاره

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • 7 امین چمبر در تاریخ :


چمبری با شرایط یکسان اما برای برند راو برگزار شد و با برد هانتر به اتمام رسید بردی که باعث بازی رندی برابر سینا برابر هانتر در رسلمنیای 24 شکل بگیرد که از بازیهای خوب رسلمنیا بود.این چمبر شاهد اولین حضور استار فوق سنگین اوماگا بود .که آخرین چمبر این مرحوم هم بود.
فکت :در این بازی سه استار فقط در 2 دقیقه حذف شدند ( اوماگا جریکو و مایکلز)

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • 8 امین چمبر تاریخ :


Click here to view the original image of 730x368px.


این چمبر که به نظر شخصی من بهترین عملکرد هانتر در یک چمبر بود که تونست عنوان قهرمانی دبلیو دبلیو ای رو از ادج بگیرد چمبری که درپین فال اولش جف هاردی تونست ادج رو پین کنه و حذف کنه(که بعد با دخالت ادج در چمبر بعدی همراه شد) .و حذف بیگ شو هم با کمک و همکاری تمام استار ها صورت گرفت که شروع اون با سورپلکس تیکر به بیگ شو از گوشه رینگ بود و بعد از اون هم پدیگیری هانتر و بعد سوانتان بامب جف هاردی رو از بالای چمبر دیدیم یکی از مواردی که این بازی رو خیلی زیبا می کنه این بود که اولین رویارویی تیکر و هانتر در یک چمبر بود .در پایان که این دو به هم رسیدند یک تومبستون رو از تیکر به هانتر دیدیم که نزدیک طناب بود و هانتر تونست با لمس کردن طناب به نوعی از باخت فرار کنه . پدیگیری هانتر به تیکر و
باعث برد اون شد.و دو نفر پایانی این چمبر ( هانترو تیکر) به نظر شخصی خودم بهترین دو فرد پایانی در یک چمبر بعد از هانتر و مایکلز در سورواویر سریز 2002 بودند

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • 9 امین چمبر تاریخ

این چمبر اولین تجربه چمبر برای افرادی مثل مایک ناکس بود .این چمبر که با ورود ناگهانی ادج و حمله به کو فی کینگستون از پشت آغاز شد( همان طور که در متن چمبر قبلی اشاره کردم).و ادج خودش رو جایگزین کوفی کرد و در مسابقات شرکت کرد . و در آغاز کار هم ری مستریو تلاش کرد که ادج رو از چمبر کوفی خارج کنه ولی موفق نبود.این مسابقه نسبت به بازی چمبری قبلی همان شب آن زیبایی رو نداشت ولی یکی از شاخص ترین لحظات اون همکاری سه نفره جریکو و میستریو و ادج برای حذف سینا بود .این جمبر که با برد ادج به اتمام رسید .

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • 10 مین چمبر:


این چمبر که در سنت لوییس هوم تاون رندی اورتون بر سر دبلیو دبلیو ای تایتل شیمس برگزار شد کمر بندی که او دو ماه قبل در تی ال سی 2009 برابر جان سینا بدست آورد .این چمبر که حضور نداشتن شاون مایکلز و به جای اون رندی حداقل من رو خیلی ناراحت کرد .که با یک اشتباه ساده مسابقه رو واگذار کرد .آغاز کردن این بازی بر عهده شیمس و کینگستون بود.و دو نفر پایانی رو هم هانتر که شیمس رو حذف کرده بود و سینا تشکیل دادند. این چمبر که با برد سینا( به وسیله اس تی اف ) به اتمام رسید و بعد با ورود وینس مک ماهون همراه شد .اون اعلام کرد که " آقای سینا بهت تبریک میگم .تو می ری به رسلمنیا ..اگر بتونی از قهرمانیت برابر این مرد دفاع کنی و بعد ورود باتیستا رو می بینیم که عده از جمله من رو در آرنا خوشحال کرد و عده ای هم او رو بوو کردند.مستر مک ماهون سینا رو مجبور کرد با وجود این که حتی نمی توانست رو پایش بایستد از عنوانش در برابر باتیستا دفاع کند .و باتستا تونست به سادگی و با یک باتیستا بامب سینا رو پین کرد و به قهرمانی رسید .
که بعدا وینس اعلام کرد که قضیه نوعی "بیزینس کانترتکت " بین وینس و باتیستا بوده که به باتیستا اجازه می داده هر قهرمانی که می خواد رو انتخاب کنه و برابر اون بازی داشته باشه.که به نوعی رفتار های قبلی باتیستا مثل بیرون اومدن از بازی کوالیفایینگ چمبر برابر سی ام پانگ در اسمکدان رو توجیه می کنه

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • 11 مین چمبر:

این چمبر که بر سر قهرمانی تیکر انجام شد این چمبر با صحبت های سی ام پانک شروع شد .اون گفت که " اگر من این چمبر رو ببرم شما نباید ناراحت بشید بلکه باید در پوست خودتون نگنجید چون باید برد من رو در مقابل شما یک امتیاز در نظر بگیرین .چون اگر من شما رو شکست بدم ..در واقع شما رو نجات دادم ( اشاره به استرایت ادج سو ساییتی ) و بعد از اون به تیکر می گه تو باید از خدا بخوای که چمبرت باز نشه و گرنه مثل قبل کاری می کنم تپ اوت کنی ( اساره به بریکینگ پوینت2009 ) ..که دیگه حرفهای اون با ورود آر-تروت قطع می شه . اما سی ام پانک بعد از حذف تروت توسط ری میستریو حذف میشه و در در سه نفر پایانی هم جریکو و تیکر و موریسون باقی می مانند .که 2 نفر پایانی رو جریکو و تیکر تشکیل می دهند در حالی که تیکر پیش بینی می شد بازی رو برنده بشه . ما با دخالت شاون مایکلز در بازی مواجه شدیم و باعث برد کریس جریکو شد و دلیل اصلی بازی استریک ورسز کریر در رسلمنیا 26 بود


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • 12 مین چمبر :




همان طور که می دانید تنها افرادی که تا به این چمبر عنوان قهرمانی خودشون رو دفاع کردن جان سینا و تریپل اچ بود ند که هانتر اولین بار این کار رو در سامر اسلم 2003 انجام داد . سینا هم این کار رو اولین بار در سال 2006 انجام داد . اما این چمبر تعداد این نفرات رو به سه نفر رسوند .این چمبر اولین چمبری بود که وید برت استار انگلیسی راستر اسمکدان در اون شرکت کرد .همچنین درو مکینا تایر هم برای اولین بار در این چمبر شرکت کرد .درو مکینتایر که به علت اخراج کلی کلی بسیار عصبانی بود بسیار عصبانی وارد چمبر شد . این چمبر یک شرکت کننده داشت که دو روز قبل از آن اخراج شد بود ( دالف زیگلر ) که توسط تدی لانگ بیگ شو جایگزین زیگلر شد
بیگ شو که به محض ورودش به چمبر برت رو بعد از کوباندن به زنجیر ها با یک ناک –اوت حذف کرد
این چمبر بر سر قهرمانی سنگین وزن جهان ادج انجام شد که ادج دو ماه مانده به باز نشسنگی زود هنگامش به علت مصدومیت تونست یک نقطه مثبت دیگر هم به کارنامه خودش اضافه کنه و سومین نفری باشه که تایتل خودش رو در درون چمبر دفاع کنه
در این چمبر هم باز همکاری چند استار برای حذف بیگشو رو شاهد بودیم

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

  • .13 مین چمبر

این چمبر که بعد از مدتی برای تعیین نامبر وان کانتدر برای دبلیو دبلیو ای چمپیونشیپ انجام شد ( که در اختیار د میز بود ).این چمبر دومین حضور سی ام پانک به عنوان رهبر نکسس در یک پی پی وی بود .که به نوعی رقیب و رایوال اصلی پانک در این بازی رندی بود .در این چمبر دو رایوال دیگر ( موریسون و شیمس ) هم بودند .این بازی با مصدومیت پای دو استار همراه شد .و در این چمبر جان موریسون از زنجیر های چمبر بالا رفت و رو شیمس دایوینگ کرد که باعث حذف شیمس شد.و همچنین در این بازی چمبر پانک یک بار نیمه باز شد و باعث حذف سی ام پانک شد اما قبل از اینکه پانک از چمبر خارج شود .ای-میلی از جنرال منیجر مخفی رسید .که می گفت "باید به پانک یک فرصت دیگر داده شود.و پانک دو باره وارد چمبرش شد و وقتی دو باره وارد شد رندی رو حذف کرد. رندی که بعد یک آر کی او به سینا روی زمین خارجی رینگ به راحتی وارد جی تی اس شد و حذف گردید .این چمبر سینا و پانک رو به عنوان دو نفر پایان داشت که سینا با یک اتیتود ادجاستمنت به پانک رو زمین خارجی اون رو پین کرد و حریف میز در رسلمنیا شد .


 

نوشته شده در یادداشت ثابت - جمعه 91/2/2ساعت 11:38 صبح توسط علیرضا پانی نظرات ( ) |

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >


قالب جدید وبلاگ پیچک دات نت


کد تقویم

FreeCod Fall Hafez

بازدید امروز: 12
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 437349

آمار سایت

فال امروز

Google

در این وبلاگ
در کل اینترنت

تعبیر خواب آنلاین